Latvijas monopols

Es nezinu – smieties, vai raudāt. Kā cīnīties ar monopolu Latvijā (saimnieciskās darbības veicēju atzaru plašāk tautā zināmu kā dzīvokļu izīrētājiem)?

Turpinājumā īss situācijas izklāsts –

Negribas atzīt, bet fakts kā tāds- man nekad dzīvē nav veicies ar dzīves vietu. Dari ko gribi, locies cik līkumos gribi, bet dzīvokļu īpašniekus, kā arī personas, kuras ir pilnvarotas izīrēt dzīvokļus es nespēju nosaukt ne par ko citu, bet par mazo Latvijas mafiju, kuri dzīvo pēc pašu uzstādītiem noteikumiem un tādejādi netieši liek to darīt arī mums, īrniekiem.

Pēdējo trīs mēnešu laikā dzīvoklim, kuru īrēju tika mainīts apsaimniekotājs, kā arī pilnvarotā persona, kura ir tiesīga izīrēt dzīvokli, jo īpašnieks atrodas ārzemēs. Vismaz tā mēdz runāt. Kāpēc notika tā, kā notika man īsti nav vēlmes komentēt, jo tas stāsts ir pārāk garš un 80% lasītāju paspēs iemigt jau pie otrā teikuma. Tātad…

Kā man deva zināt, tas, cik es maksāju nemainīsies, mainīsies tikai līgums. Ņemsim vērā to faktu, ka es esmu izglītots putniņš un es zinu, ka apsaimniekotājiem mainoties līgums nav jāmaina, vienīgi tādā gadījumā, ja abas puses par to vienojas. Apzinos arī to faktu, ka līgumu nemaina pat tad, ja īpašnieki mainās, vienīgi tad, kad līgums beidz savu reālo darbības laiku.

Auzas sākās mirklī, kad tu apzinies, ka par to ūķi, kurā tu mitinies ir jāsamaksā tuvu pieciem simtiem. Un es nepārspīlēju, redzētu dzīvokli – saprastu. Tad rodas jautājums – kāpēc es te vispār dzīvoju? Jo sasodītais dzīvoklis ir pašā centrā, man ir 10 minūtes, ko iet līdz abiem darbiem UN šeit nevienam nav kliedzošas pretenzijas pret manu vīrieti – Džeimsonu. Mind you – Džeims ir kaķis.

Kāpēc es vispār sāku šo farsu rakstīt? Jo mums bija vienošanās ar jauno apsaimniekotāju, kurš tad arī ir persona, kas iekasē lielos miljonus par šo zaņķi – nekāda naudas došana aploksnē, tikai pārskaitījums uz banku.

Kas notika šodien… Es miermīlīgs zvēriņš, neko sliktu nedomādama, tikai vēlēdamies izcīnīt savu taisnību, manīju apsaimniekotāju nākam ap stūri. Mana uzruna bija tieša, nepārprotama, acīm redzot un ausīm manot es neesmu apmierināta ar šajā iestādē valdošo struktūru.

„Klau, mums jārunā. Kas tas par nodokli, ko tu piekabināji klāt man rēķinam un, kad vispār būs līgums?”

Laikam sapratis, ka blondīne nav vis tik blonda kā izskatās, viņš atbildēja, „Es taču tevi brīdināju par viņu. Pie tam iedevu atlaidi īrei.”

„Kad būs līgums?” Es atkārtoju. Cigarete sāk pamazām iet uz beigām un līdz ar to arī mana pacietība. „Man nekāds nodoklis nav jāmaksā, kamēr tas punkts nav atrunāts līgumā, tāpēc es tev trešo reizi prasu, kad būs līgums?”

„Varbūt ieejam iekšā par to parunāt?”

„Fine.” Atļaušos pieminēt, ka viņa partneris (pilnvarotā persona) šēz turpat mašīnā un ir iegrimis popkultūras jaunāko šedevru transā.

„Saproti, es esmu tikai par godīgumu. Es visu izrēķinu godīgi blā blā blā.” Nu man neinteresē, ko viņš cenšas man iegalvot, stulbi smaidu un māju ar galvu. Sapratu, ka nekādu kompromisu nepanāksim un nāksies vien maksāt. Gaidu, kad viņš ātrāk dosies prom, lai varu nodoties savai pastai ar tunci.

Bet nē, šis vēl izdomā, ka it’s a fucking good idea to pet my kitty. Kā tu uzdrošinies?!

Labi. Šis aiztinās, ielieku katliņā makaronus, tik tikko tie sākuši vārīties, kad man klauvē pie durvīm.

Ievelku dziļu elpu un ar make believe smaidu sagaidu atnācēju. Atkal viņš.

„Nu?” Es jautāju. Atļaušos piebilst, ka alkohola smarža izelpā palikusi vēl manāmāka, nekā pirmīt, kad bija pie manis. To vairs ne ar kādu orbitu nenoslēpsi.

Šis kaut ko knibinās ap savu šalli, manāmi satraukts. „Klau, varbūt tev ir simts eiro?”

„V smisļi? Vienīgi uz kartes.”

„Varbūt tu vari aizskriet izņemt?”

„Mums bija vienošanās, tikai un vienīgi pārskaitījumi.” Tas, ka viņš mani ir nokaitinājis līdz baltajām pelītēm nu jau mums abiem ir skaidrs.

Viņš turpina skatīties skumja kucēna acīm uz mani. Vecīt, nesanāk. „C’mon, es uzlikšu parakstu uz tās nolādētās lapas un iedošu tev atlaidi.”

Sacīts, darīts. Redzu, ka ir problēma, kuru jārisina Vecrīgā. Kas ta’ man. Ja piemin atlaidi, varu taču aiziet uz to sasodīto bankomātu pakaļ naudai.

„Vecrīgā kaut kas interesants šodien notiek?” Jautājums liek nabagam nosarkt. Šis nesaprašanā savelk seju, „Beidz tēlot. Tu smirdi pēc alkohola, ir Piektdiena un tu man prasi simts eiro. Nav jābūt ģēnijam, lai sakabinātu visu kopā.”

Tāds lūk mums monopols Latvijā. Bet sak’ vaino Ušakovu (Viņa vārdi, ne manējie).

Un es nemaz nesākšu runāt par to, cik maksā PSRS luksuss ar pagaļu apkuri un 70to paklājiem pie sienas. To atstāsim citai reizei.

Šis saucās vai nu maksā, vai izvācies. Profesionalitātes augstākais līmenis. Lieki piebilst, ka kungs pretrunā nonāca viena teikuma laikā trīs reizes. Manu īrēto dzīvokli apsaimnieko SIA, kurš nemaz nav izveidots (kā vēlāk atklājās), par līgumu viņš nespēj vienoties ar grāmatvežiem (kāds grāmatvedim sakars ar līgumu?), un beigās sāk vēl domāt, ka varbūt biedrību jāveido, jo nezina kā būs ar to SIA. Grāmatveži nespēj vienoties par viņa rīcību. Klau, baigi daudzfunkcionālie tie grāmatveži, vai tik šis viss nesasaucas kopā ar manu iepriekšējo rakstu?

Idiotisms, ne profesionalitāte.

Man kaut kā te nelāgi ož pēc diviem nenobriedušiem alkoholiķiem, kuri ir sadomājuši uzvilkt lielo puiku bikses un paspēlēt biznesmeņus.

Pēc pāris minūtēm gāju ārā un manā acu priekšā izplanē no auto pilnvarotā persona ar tukšām alus pudelēm. Kā jau pieklājīgs putnēns, novēlu jauku Piektdienas vakaru.

“Jā, ja tikai būtu vēl idejas, ko darīt.” Viens no viņiem atbild.

Pieminu jau nodrāzto Vecrīgu arī šim jaunietim, “Vecrīga vienmēr ir vaļā.”

Vai nu kungi saprata beidzot, ka neesmu tik naiva, cik izskatos, vai arī paši nokaunējās (par ko es ļoti šaubos), bet aizbrāzās abi kā vējš ap stūri.

Un nē, šis nav sauciens pēc palīdzības, es vienkārši vēlējos padalīties ar šo absurdo situāciju, kuras dēļ es sasmējos ne pa jokam.

Peace.

Leave a Reply

